مقالات آرشیو خبر ها
روبرتو پریرا در ماه های پایانی این فصل  چه کمکی به یوونتوس خواهد کرد؟

روبرتو پریرا در ماه های پایانی این فصل چه کمکی به یوونتوس خواهد کرد؟

یوونتوس در چند بازی اخیرش نتوانسته انسجام هجومی مورد نیاز در بازی های سخت را از خود به نمایش بگذارد، آنها در 5 بازی اخیرشان در تمام رقابت ها تنها 3 گل زده اند. دلایل بی شماری برای این نتایج دائما ضعیف وجود دارد که یکی از عمده ترین آنها برنامه ی بازی هاست. بازی کردن با ناپولی و بایرن مونیخ برای هر تیمی سخت خواهد بود، اما تساوی 0‐0 با بلونیا مطمئنا مشکل عمیق تری را برای همه یاداور می شود.

 

همان طور که قبلا بحث کرده ایم، تاکتیک های ماسیمیلیانو آلگری قطعا در این قضیه نقش داشته است، مربی چند بار از سیستم 4‐4‐2 استفاده کرده که گزینه هایشان برای حمله کردن را محدود می کند. اگرچه او ثابت کرده است که ذهن هوشیاری روی نیمکت دارد و از او انتظار داریم که سریعا از این اشتباهاتش درس بگیرد.

 

یک عامل که می تواند به او برای تطابق با رویکردی دیگر کمک کند، این است که او روبرتو پریرا را در دسترس دارد، این بازیکن تیم ملی آرژانتین حالا کاملا آماده است. او که از ماه اکتبر به دلیل مشکلات همسترینگ از تیم دور بوده، از فوریه بازگشته است و آلگری از همان ابتدا توضیح داده که بازیکن سابق ریورپلاته چقدر می تواند مهم باشد.

 

او در کنفرانس مطبوعاتی بازی اواخر ژانویه اشان با کیه وو، پریرا را یک «خرید لحظه ی آخری» توصیف کرد و اضافه کرد که این بازیکن 25 ساله یک «هافبک بسیار هجومی» است و «با او ما گزینه های تاکتیکی دیگری هم داریم.» این صحبت ها بدون شک شامل آنچه که او فصل قبل به گاتزتا دلااسپورت گفته بود هم می شود، اینکه چارچوب بازی او «سیستم 4‐3 و بعد ببینیم چه میشود.» چارچوبی که معمولا پریرا را در کنار توز برای حماست از موراتا در نوک حمله قرار می داد.

 

درست است که هم وطن او دیگر در تیم حضور ندارد، اما پائولو دیبالا همین الان توانسته خود را به عنوان جانشینی خوب ثابت کند. اگر پریرا بتواند همکاری مشابهی با این هموطنش شکل دهد، می تواند قفل خط حمله ی تا حدودی کم زهر یوونتوس را بشکند.

 

پریرا در ماه ژوئن به صورت دائمی خریداری شد، تا قبل از آن او ثابت کرده بود که عضو ارزشمندی از تیم یوونتوسی است که لیگ و کاپ را با هم برده بود. او توانسته بود زنجیره ای ثابت از عملکرد رضایت بخش را از خود به نمایش بگذارد. او در 52 بازی به میدان رفت، 6 گل و 4 پاس گل ثبت کرد و در پست های متفاوتی عملکردی بی نهایت عالی داشت. بر مبنای آمار سایت هو اسکورد، او در حالی این گل ها را زد که متوسط 0. 9 شوت در هر بازی داشت و بیشتر در مناطق دیگر زمین به یوونتوس کمک می کرد، او  86.3% پاس صحیح به هم تیمی هایش داد و آمار فوق العاده ی 2. 3 شانس گلزنی در هر بازی را ثبت کرده که به نسبت فصل قبل که 1. 2 تا بوده جهشی عالی داشته است. با توجه به گرافیک زیر، او 56 مورد از 98 نبر تن به تنش را پیروز شده و توانایی او برای دریبل مطمئنا می تواند بعد دیگری به خط حمله ی یوونتوس اضافه کند.

 

 

خلاقیت و تمایل او برای شکست دادن بازیکنی که با او یارگیری کرده می تواند در بازی برگشت با بایرن بسیار با اهمیت باشد، او می تواند نقش مهمی ایفا کند و اجازه ی انعطاف بیشتری به یوونتوس بدهد.

 

از بلیچرریپورت


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: